سرخط خبرها

توضیحات شرکت خودروسازی درباره قیمت‌گذاری‌های جدید | سایپا: کمترین افزایش قیمت را داشته‌ایم

  • کد خبر: ۱۸۶۷۲۲
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
توضیحات شرکت خودروسازی درباره قیمت‌گذاری‌های جدید | سایپا: کمترین افزایش قیمت را داشته‌ایم
سایپا اعلام کرده است که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و نیز رشد سایر بازارهای سرمایه‌گذاری موازی، قیمت خودرو، طی ۱۰ سال گذشته، در مقایسه با سایر بازارها، کمترین افزایش را داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، گروه خودروسازی سایپا، در واکنش به انتقادها از نحوه قیمت‌گذاری محصولات این شرکت، توضیحاتی ارائه کرده است.

متن کامل توضیحات سایپا به شرح ذیل است:

هم‌زمان با استقرار کابینه آیت الله دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، در سال ۱۴۰۰، در بحبوحه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و نیز همه‌گیری بیماری کرونا و رکود تولید ناشی از آن، گروه خودروسازی سایپا توانست با اقدامات عاجل و نظارت عالیه دولت ایشان دستاوردهای شگرف و شایان‌توجهی در حوزه‌های گوناگون، از جمله توسعه و به‌روزآوری زیرساخت‌ها، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه محصول، و تنوع‌بخشی به سبد محصولات گروه از طریق طراحی و تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا، کسب کند، به‌گونه‌ای که به‌جرئت می‌توان گفت از ابعاد تحولی و ارزش‌آفرینی با تمامی دستاوردهای گروه سایپا در سال‌های پیش از استقرار دولت ایشان برابری می‌کند.

گروه خودروسازی سایپا، که در طی ۲۷ سال به تولید محصولاتی نظیر پراید تیبا و ساینا (۸۰٪ از سبد محصولات) اکتفا کرده بود، با هدایت و پیگیری دولت آقای دکتر رئیسی موفق شد، ظرف مدتی کمتر از ۳ سال، ضمن از رده خارج‌نمودن محصولات تیبا، تیبا۲ و مدل‌های پایه ساینا و کوییک، ۱۴ مدل محصولات سواری و تجاری (سواری شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، کادیلا، اطلس و سهند، و خودروهای تجاری، صحرا، زاگرس، ون هامون، کامیونت‌های ۵,۵ تن، ۶ تن و ۹,۵ تن باراد، کامیون باراد، اتوبوس برقی و دیزلی) را تولید کند، که با اضافه‌شدن آن‌ها به سبد محصولات گروه تا پایان سال جاری تنوع مدل‌های تولیدی گروه به ۲۴ مدل افزایش می‌یابد.

این در حالی است که پیاده‌سازی استانداردهای ۸۵گانه، که در دولت‌های قبل، به‌دلیل تحریم‌ها و کمبودهای ناشی از آن طی دهه ۹۰، کأن‌لم‌یکن شده بود، در حال حاضر در تولید محصولات گروه به‌صورت کامل و در برخی محصولات با اعمال اکثریت استانداردهای ضروری (DRL ،TPMS ،ESC و...) رعایت می‌گردد.

علی‌رغم اینکه با رعایت استانداردهای یادشده بر پیچیدگی فرایند طراحی و تولید محصولات افزوده می‌گردد، این امر نه‌تنها در تیراژ محصولات تولیدی اثر سوئی نداشت، بلکه تولید ناقص به صفر رسیده (در پایان دولت قبل، تعداد ۸۵هزار خودروی ناقص تحویل این دولت شد) و شاخص کیفی عدم مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ۵۰۰٪ بهبود یافته است. (در انجام این امر مهم، بی‌تردید فرمایش رهبری در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ که از کیفیت خودرو ناراضی هستند الهام‌بخش گروه خودروسازی سایپا بوده است.) همچنین، در سایه حمایت‌های بی‌دریغ دولت و در راستای تقویت و به‌روزآوری زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات روز دنیا، گروه خودروسازی سایپا اقدام به طراحی و تولید موتور با پیشرانه ۱۶سوپاپ کرده، که طی سال جاری بر روی خودروهای شاهین پلاس و کادیلا نصب خواهد شد.

در اقدامی دیگر، به‌منظور به‌روزآوری زیرساخت‌های تولیدی و در راستای تأمین و توسعه موتورهای نوین و با تکنولوژی روز دنیا، قرارداد همکاری با شرکت بسیار معتبر DAE منعقد شده که بر اساس آن گروه خودروسازی سایپا به آخرین فناوری پاشش سوخت به داخل سیلندر (پاشش سوخت مستقیم)، کاهش ۲۰درصدی مصرف سوخت، و قابلیت ارتقای محصولات خود به استاندارد آلایندگی یورو ۶ دست می‌یابد.

شرکت مذکور به‌منظور تحقیق و توسعه قوای محرکه هیبریدی و برقی، که آخرین فناوری‌های مطرح در سطح دنیا می‌باشند، نیز با گروه سایپا همکاری نزدیک خواهد داشت.

همان‌گونه که آگاهی دارید، چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه اعمال‌شده بر کشور از یک سو و خروج شرکا و برندهای خودروساز خارجی و تنهاماندن شرکت‌های خودروسازی از سوی دیگر فشار مضاعفی را بر بدنه خودروسازی کشور وارد کرد. در چنین شرایطی، گروه خودروسازی سایپا که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای اقتصادی در کشور می‌باشد، در سال ۱۴۰۱، با همت کارکنان و حمایت دولت مردمی، رکورد سالانه خود در تولید خودروهای داخلی را شکست.

مصادیق ذکرشده بیانگر رویکرد تحول‌آفرینی رئیس‌جمهور محترم و دولت مردمی با محوریت خوداتکایی و باور به ذخائر فکری و تخصصی کشور در عرصه کار و تولید می‌باشد.

و اما در خصوص قیمت محصولات گروه، تمامی اهتمام و تلاش بر این است تا با ارتقای سطح بهره‌وری و پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه در فرایندهای کلیدی طراحی، تأمین، تولید و عرضه محصولات، ضمن ارتقای سطح کیفیت، حتی‌الامکان رضایت مشتریان گرانقدر خود را در این خصوص جلب نماییم.

اگرچه با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و نیز رشد سایر بازارهای سرمایه‌گذاری موازی، از جمله مسکن طلا، ارز و...، قیمت خودرو، طی ۱۰ سال گذشته، علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام‌شده در خصوص افزایش حداقلی قیمت محصولات با توجه به نرخ تورم، در مقایسه با سایر بازارها کمترین افزایش را داشته است. (شاخص نرخ تبدیل به‌عنوان یک شاخص استاندارد در دولت قبل ۱۱٪، در سال ۱۴۰۱ معادل ۸٪ و در ۶ماهه نخست ۱۴۰۲ به ۷.۴٪ کاهش یافته که بیانگر رشد نرخ بهره‌وری در تمامی فرایندهای سایپاست.)

امید است، با به‌ثمرنشستن تلاش‌های رئیس‌جمهور و دولت مردمی ایشان در بی‌اثربودن آثار تحریم‌های ظالمانه و ــ به‌تبع آن ــ بهبود فضای کسب‌وکار، شاهد رشد و اعتلای بیش‌ازپیش صنعت کشور، به‌ویژه صنایع خودروسازی، باشیم.

منبع:‌‌‌‌‌ ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->